Bieganie po plaży – czym jest, co daje – korzyści i wady.

0
69

Sport to coraz bardziej popularne zajęcie, dzięki któremu możliwe jest dbanie o własną sylwetkę, zdrowie oraz samopoczucie. Osoby aktywne maja możliwość wyboru ulubionej formy ruchu, tak aby była dostosowana do możliwości, umiejętności oraz predyspozycji osoby ćwiczącej. Modnym i popularnym rozwiązaniem jest bieganie po plaży. Jak biegać po piachu? Czy istnieje specjalna technika poruszania się w tego rodzaju warunkach? Jakie efekty przynosi trening na plaży?
Głównym założeniem wykonywania aktywności na piachu jest aktywacja jak największej ilości mięśni. Możliwe jest to chociażby dzięki poruszania się na boso. Bieganie bez butów angażuje przede wszystkim mięśnie podudzia, poprzeczne mięśnie stopy, stabilizuje, kształci i rozwija stawy skokowe i wszelkie połączenia miedzy nimi. Ponadto należy zwrócić uwagę na wykorzystanie pozostałych mięśni i partii ciała. Biegnąc po plaży znacznie bardziej napinamy wszystkie mięśnie, jak również mocniej je rozwijamy w porównaniu ze standardowym bieganiem po lesie czy na bieżni.
Uprawiając sport na plaży należy zwrócić uwagę na technikę wykonywania poszczególnych ruchów. Ze względu na warunki, ciężko jest utrzymać prawidłową postawę bezwiednie. Dlatego też bieganie po plaży wymaga więcej wysiłku, jak i koncentracji. Jak prawidłowo wykonywać trening?
Uprawianie sportu na piachu wspomaga budowanie wytrzymałości, siły oraz koordynacji ruchowej. Wśród popularnych rozwiązań stało się wbieganie na wydmy, długotrwałe wycieczki biegowe brzegiem morza lub w głębi plaży. Ponadto warto zwrócić uwagę na sama technikę poruszania się. W początkowej fazie treningu należy przygotować organizm do tego rodzaju pracy. Wybadać podłoże oraz dostosować obciążenia do własnych możliwości i umiejętności. Pierwszymi ćwiczeniami powinny być przede wszystkim: wspinanie na palce, spacer na palach, skipy oraz marsz na piętach.
Czy bieganie po plaży jest zdrowe? Zalety i wady treningu na piachu.
Wśród największych korzyści tego rodzaju treningu jest angażowanie rzadko używanych i wykorzystywanych partii mięśniowych. Bieganie po piasku nie obciąża nadmiernie stawów. Piach stanowi pewnego rodzaju amortyzację. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia nie eksploatują nadmiernie kolan, stawów skokowych czy bioder. Bieganie po plaży działa również kojąco na skórę. Bosy marsz lub trucht działa jak peeling. Taka aktywność pozytywnie wpływa także na wszelkie receptory znajdujące sią na podeszwowej stronie stopy.
Największa wadą tego rodzaju treningu jest kontuzjogenność. Aktywacja rzadko używanych mięśni może doprowadzić do ich przeciążenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here